ŞİA'NIN İTİKADİ DURUMU ( 23. YAZI)
ŞİA'NIN ÖZELLİKLERİ (3)
Numan, gayretin iki şeklini, ikinci gaybetin başlamasından sonra 342 _ 953 ' lerde yazdığı Kitabul Gaybesinde ayrıntılarıyla ele almış ve ikinci gaybetin daha uzun olacağını söylemiştir.
Şeyh Saduk ise, gaybeti tam anlamıyla itikadi bir çerçevede ele alarak,Mehdi'yi ve onun gaybette olduğunu bilmeyenin imanının eksik kalacağını iddia etmiştir.
Çünkü ona göre, İmamlar on birinci imamın gaybetini önceden haber vermişlerdir.
( İbni Babeveyh Kemalu _d Din 1, 19)
İbni Babeveyh, bu düşüncesinin Allah Resulü'nden geldiğini iddia ettiği bir hadisle de desteklemeye çalışmıştır.
Aktardığı söz konusu rivayetle ,Resülüllah'ın "Kim gaybeti zamanında çocuklarımdan olan kaim'i inkar ederse öldüğünde cahiliyye üzere ölür " dediğini ileri sürmüştür.
(İbni Babeveyh Kemalud Din ll 412)
İmamiyye, gaybet inancının önemi İbni Babeveyh tarafından bu şekilde ortaya konmasının ardından Şeyh Mufid (413 _ 1022)
Şerif el Murtaza (436 _ 1044) ve Tusi (460 _ 1067)
gibi kelamcılar , tüm zamanlarda bir İmamın bulunması ve bunun masum olmasının zorunluluğundan hareketle, o ana kadar ki iddiaları rasyonel argumanlarla izah etmeye çalışmışlardır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder