7 Eylül 2016 Çarşamba

HADİSLER NEDEN DİNİN KAYNAĞI OLAMAZLAR? ( 42. YAZI )

10 Nisan 2016 Pazar, 05:30 UTC+03
HADİSLER NEDEN DİNİN KAYNAĞI OLAMAZLAR? ( 42. YAZI ) " insanlardan öylesi var ki, Herhangi bir ilmi delile dayanmadan Allah yolundan saptırmak ve sonra da onunla alay etmek için hadis ( boş laf) satın alır. İşte onlara alçaltıcı bir azap vardır"( Lokman 6 )Eğer Allah Resulü'nün hadisleri( sözleri) de Kur'an dışında dinin bir kaynağı olsalardı. Kur'an bunu birçok ayette ortaya koyardı. Bu konuda tek bir ayet olmaması ve hadis kelimesinin Kur'an'da, yukarıda görüldüğü şekliyle kullanımı günümüzdeki "hadis" kavramının sonradan uydurulduğunun açık bir delilidir." işte bunlar, Allah'ın ayetleridir ki onları sana gerçek olarak okuyoruz. Hal böyleyken Allah'tan ve onun ayetlerinden başka hangi hadise inanacaklar?" (Casiye suresi 6) Allah( cc) ayeti kerimede bu şekilde sormaktadır. Geleneksel uydurmacı yaklaşımın savunucuları, Sünni ve Şii mezheplerinin takipçilerinin hareket tarzlarından çıkan cevap ise şöyledir: Buhari'ye,Müslime, 12 imamın hadislerine,( sözlerine) kafiye, Meclisi'ye Kummi'ye inanıyorum." Kimin hadisi( sözü) Allah'tan daha doğru olabilir" (Nisa 87 ) "Eğer doğru iseler onun (Kur'an'ın )benzeri bir hadis getirsinler"( Tur 34 )Ne yazık ki sadece Kuran'a dayandırarak bir konudaki hükmü aktardığımızda mezhep taassubu yüzünden ayetleri görmezden gelenler, bu ayetleri sadece Musiki ve ahangi için değil, anlamak ve düşünmek için de okurlarsa anlatmaya çalıştıklarımızı daha iyi kavrayacaklardır. Fakat bu da bir Allah vergisi, rahmeti, hikmeti ve hidayetidir. Dini konularda Kur'an yeterliyken, Allah resulü (Aleyhisselam) ve daha sonra dört halife hadis naklini yasaklamışken, hatta hadisleri yaktırmış olmalarına karşın, bizim, bugün hadisleri kurtarmaya çalışmamızın -sanki mümkünmüş gibi ne anlamı var? Bir çorbanın yarısı çorba, diğer yarısı zehir ise bunun bir kısmı içilebilir diyebilirmiyiz? Hadis kitaplarında, aynen bu şekilde doğru ile yanlış ayırt edilemeyecek şekilde karışmıştır. Herkes kur'an sistemine hakim olamaz ki, doğru ile yanlışı birbirinden ayırabilme gücüne sahip olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder